Poradnik o Umiejętnościach.

Poradniki , filmy, opisy przygotowane przez graczy i administracje.

Postautor: QuietMax » 12 kwie 2016, 22:34

Zacznijmy od tego co to jest Abilities.
Abilities(umiejętność) jest to zdolność którą posiada każdy pokemon i wykorzystuje je w walce.
Pokemon może mieć tylko 1 zdolność która nigdy nie może być zmieniona.Istnieją normalne zdolności które możemy bardzo często spotkać i ukryte umiejętności na które jest szansa 1/150.


Wszystkie umiejętności które występują w Pixelmonmod to :
-Adaptability
To zdolność, która zwiększa atak tego samego typu ( Stab ) od 1,5 × do 2 ×.
-Aftermath
Kiedy Pokemon zostaje pokonany za pomocą ataku fizycznego (kontaktowego, EQ nie zadziała, ale Bullet Punch już tak) jego przeciwnik traci 1/4 maksymalnego HP.
-Air Lock
Pokemon z tą umiejętnością blokuje występowania zjawisk pogodowych i sprawia, że działające na polu bitwy przestają działać.
-Analytic
Zwiększa moc ataku pokemonowi kiedy atakuje jako 2.
-Anger Point
Kiedy pokemon zostanie trafiony atakiem krytycznym, jego ruchy stają się silniejsze.
-Anticipation
Kiedy pokemon przeciwnika posiada ataki(One-Hit KO), Selfdestruct lub Explosion, Pokemona przechodzą ciarki (shudder).
-Arena Trap
Przeciwnik nie może uciec ani zostać wycofany z walki, chyba że jest typu latającego albo posiada umiejętność Levitate lub Run Away.
-Battle Armor
Pokemon z tą umiejętnością nigdy nie zostanie trafiony atakiem krytycznym.
-Big Pecks
Pokemonowi z tą umiejętnością nie może zostać obniżona obrona.
-Blaze
Kiedy pokemonowi spadnie HP do 1/3 ataki typu Fire(ogień) stają się o 1.5 mocniejsze.
-Chlorophyll
Gdy na polu bitwy działa Sunny Day, szybkość pokemona jest x2 większa.
-Clear Body
Statystyki pokemona nie mogą być obniżone.
-Cloud Nine
Działa tak samo jak Air Lock.
-Competitive
Sp.atak zostaje zwiększony 2x podczas gdy przeciwnik obniży nam statystykę.
-Compound Eyes
Pokemon ma zwiękoszoną celność o 1.3x.
-Contrary
Atak który powinien zmniejszać daną statystykę zwiększa ją, natomiast tą którą powinien zwiększać zmniejsza.
-Cute Charm
Przy ataku fizycznym istnieje 30% szans na zauroczenie przeciwnika przeciwnej płci.
-Damp
Blokuje ataki Selfdestruct i Explosion.
-Defeatist
To zdolność, która zmniejsza o połowę Pokemonowi atak i Sp.Atak , gdy jego HP jest na poziomie 50% lub mniej.
-Defiant
To zdolność,sprawia że zwiększa atak Pokemona x2 kiedy jego dowolna statystyka zostanie obniżona.
-Download
Zwiększa Sp.atak Pokemona o 1x, kiedy specjalna obrona przeciwnika jest równa lub niższa od jego obrony, a kiedy jest od niej wyższa, zwiększa jego atak.
-Drizzle
Kiedy pokemon z tą umiejętnością wejdzie na pole bitwy zacznie padać.
-Drought
Kiedy pokemon z tą umiejętnością wejdzie na pole bitwy będzie efekt Sunny Day.
-Dry Skin
Jest to zdolność, która powoduje, że Pokemon dostaje 25 % dodatkowych obrażeń od ataków typu Ogień a od ataków wodnych leczy 25 % jego HP. Pokemon będzie też tracić 1/8 maksymalnego HP na turę , jeśli działa Sunny Day, a kiedy pada deszcz leczy 1/8 HP.
-Early Bird
To zdolność, która powoduje , że gdy pokemon jest uśpiony,śpi tylko 1 turę.
-Effect Spore
To zdolność , która powoduje ruchy kontaktowe wykorzystane przeciwko Pokemonowi mają 30 % szans na spowodowanie jednego z trzech rodzajów statusu na przeciwnika:
Paraliż:10%
Trucizna:9%
Sen:11%

-Fliter
To zdolność, która zmniejsza super skuteczne obrażenia o 25% , co oznacza, że atak super skuteczny uderzył by 1,5 x obrażeń zamiast 2 x.
-Flame Body
Podczas ataku fizycznego kontaktowego istnieje 30% szans na podpalenie.
-Flare Boost
To zdolność która zwiększa pokemonowi 1.5x Sp.atak gdy zostanie podpalony.
-Flash Fire
To zdolność , która uodparnia Pokemona do ataków typu Fire. Po uderzeniu ataki typu Fire,ruchy pokemona typu Fire zostaną 1.5x silniejsze.
-Forewarn
To zdolność, która powoduje, że Pokemon , informuje nas o najmocniejszym ataku przeciwnika. Szczególnie o : Fissure,Guillotine,Horn Drill,Sheer Cold,Counter,Metal Burst,Mirror Coat,Dragon Rage,Endeavor,Flail, Frustration,Grass Knot,Gyro Ball,Hidden Power,Low Kick,Natural Gift,Night Shade,Psywave,Return,Reversal, Seismic Toss,SonicBoom,Trump Card,Wring Out
-Friend Guard
To zdolność , która zmniejsza szkody wyrządzone 2 pokemonowi w podwójnych walkach o 25%.
-Frisk
To zdolność, która informuje nas jak Held Item posiada przeciwnik na swoim pokemonie.
-Guts
To zdolność która zwiększa atak pokemona o 1,5x gdy ma efekt podpalenia,trucizny lub sparaliżowany.
-Harvest
To zdolność , która ma 50% na użycie ostatniej używanej Berry przez pokemona na polu walki.
-Healer
Pod koniec każdej tury mamy 30% szans na pokemon zostanie uleczony z efektu którego posiada.
-Heavy Metal
Waga pokemona jest 2x.
-Honey Gather
To zdolność, która nic nie robi.
-Huge Power
To zdolność, która podwaja atak Pokemona.
-Hustle
To zdolność, która zwiększa atak Pokemon o 50% i zmniejsza celność ataków fizycznych o 20%. Hustle nie wpływa na stan lub specjalne ruchy.
-Hyper Cutter
To zdolność, która uniemożliwia obniżenie ataku pokemona.
-Ice Body
Kiedy na polu walki działa Hail pokemonowi z tą zdolnością leczy 1/16 HP.
-Illuminate
To zdolność, która nic nie robi.
-Illusion
To zdolność, która powoduje, że Pokemon w celu zmienia się w ostatniego Pokemona w partii gracza, kopiując jej wygląd, imię oraz płeć.
-Immunity
To zdolność, która sprawia, że ​​Pokemon jest odporny na źle działanie statusów.
-Imposter
To zdolność, która powoduje, że Pokemon automatycznie przekształci się w Pokemona przeciwnika.
-Infiltrator
To zdolność, dzięki której pokemon jest niewrażliwy na ataki Mist ,Reflect,Light Screen i Safeguard.
-Insomnia
To zdolność, która sprawia że ataki usypiające nie działają na Pokemona.
-Intimidate
To zdolność, która sprawia, że jeśli wystawimy go do walki atak Pokemona przeciwnika zostanie zmniejszony o 1 poziom.
-Iron Fist
Zwiększa ataki Punch o 20 % : Bullet Punch
Comet Punch
Dizzy Punch
DynamicPunch
Fire Punch
Focus Punch
Hammer Arm
Ice Punch
Mach Punch
Mega Punch
Meteor Mash
Shadow Punch
Sky Uppercut
Thunder Punch

-Justified
To zdolność, która zwiększa Atak Pokemona o 1 poziom gdy zostanie zaatakowany atakiem typu Dark.
-Keen Eye
To zdolność, która uniemożliwia zmniejszenie celności Pokemona.
-Klutz
To zdolność, która uniemożliwia Pokemonowi używania żadnych itemków w walce.
-Leaf Guard
To zdolność, która uniemożliwia statusu Pokemona podczas Sunny Day.
-Levitate
To zdolność, dzięki której Pokemon nie dostaje obrażeń od ataków Ground oraz od Spikes i Toxic Spikes.
-Light Metal
To zdolność, która zmniejsza o połowę wagę Pokemona.
Lightning Rod
To zdolność, która powoduje, że jeżeli zostaniemy zaatakowani przez atak typu Electric Sp.atak zostanie zwiększony o 1 poziom.
-Limber
To zdolność, która zapobiega żeby pokemon został sparaliżowany.
-Liquid Ooze
To zdolność, która powoduje, że jeśli pokemon chce wyssać od nas życie np. Giga Drain to zamiast go leczyć zadaje mu obrażenia.
-Magic Bounce
To zdolność, która odbija ataki statusowe.
-Magic Guard
To zdolność , która zapobiega zadaniu obrażenia Pokemonowi przez ataki:
Sandstorm,Hail,Toxic,Leech Seed,Life Orb,Spikes oraz Stealth Rock.

-Magma Armor
To zdolność, która chroni Pokemona przed zamrożeniem.
-Magnet Pull
To zdolność, która powstrzymuje Pokemony typu Steel przed ucieczką np. atakiem U-Turn.
-Marvel Scale
To zdolność, która zwiększa Pokemonowi obronę o 50% jeżeli zostanie zatruty,zamrożony,śpi lub jest podpalony.
-Minus
To zdolność, która zwiększa Sp.atak Pokemona gdy sojusznik ma umiejętność Plus albo Minus.Działa to tylko w podwójnych walkach.
-Mold Breaker
To zdolność,która umożliwia zaatakować skutecznie przeciwnika niezależnie od jego umiejętności.
-Moody
To zdolność, która powoduje, że na początku walki jedna z statystyk zostanie podwyższona a druga obniżona.
-Moxie
To zdolność, dzięki której Pokemonowi wzrasta atak o 1 poziom jeżeli pokona Pokemona przeciwnika.
-Motor Drive
Jeżeli pokemon zostanie zaatakowany atakiem typu Electric jego szybkość zostanie zwiększona o 1 poziom.
-Multiscale
To zdolność, która zmniejsza o połowę bezpośredniego uszkodzenia Pokemona jeśli jest w pełni zdrowia.
-Natural Cure
Kiedy pokemon kończy walczyć wylecza się z wszystkich statusów.
-No Guard
To zdolność, która powoduje , że wszystkie ataki na pewno trafią.
-Overcoat
Pokemon z tą zdolnością nie dostaje obrażeń od Hail i Sandstorm.
-Oblivious
Pokemon z tą zdolnością nie może zostać zauroczony.
-Overgrow
To zdolność, która powoduje, że jeśli mamy mniej niż 1/3 HP ataki tpy Grass są mocniejsze o 1.5x.
-Own Tempo
Pokemon z tą zdolnością nie może być pod wpływem Confusion.
-Pickpocket
Pokemon z tą zdolnością może ukraść trzymany przedmiot przez Pokemona przeciwnika.
-Pickup
Pokemon z tą umiejętnością ma 10%, że po walce może zdobyć Held Item.
-Plus
To zdolność, która zwiększa Pokemona Sp.Atak o 1,5 × jeśli sojusznik Pokemon ma umiejętność plus lub minus.Zdolność ta ma efekt tylko w podwójnych walk.
-Poison Heal
Pokemon z tą umiejętnością jeśli jest zatruty leczy sobie 1/8 HP.
-Poison Point
Pokemon z tą umiejętnością jeśli zostanie zaatakowany atakiem kontaktowym jest 30% że przeciwnik zostanie zatruty.
-Poison Touch
Działa tak samo jak Poison Point.
-Prankster
Pokemon z tą umiejętnością gdy użyje ataku statusowego zaatakuje zawsze jako 1.
-Pressure
Przeciwnik który zaatakuje naszego Pokemona zawsze zabierze mu jeden dodatkowy PP z ataku.
-Quick Feet
To zdolność, która zwiększa szybkość Pokemona o 50% gdy jest podczas jakiegoś stanu.
-Rain Dish
Pokemon z tą umiejętnością leczy sobie 1/16 HP podczas Rain Dance.
-Rattled
Jeśli pokemon z tą umiejętnością zostanie uderzony atakiem typu Bug,Dark bądź Ghost jego szybkość wrośnie o 1 poziom.
-Reckless
To zdolność, która zwiększa siłę ataków , które powodują odrzut lub zderzenia obrażenia o 20% tymi atakami są :
Brave Bird
Double-Edge
Flare Blitz
Head Smash
Hi Jump Kick
Jump Kick
Submission
Take Down
Wild Charge
Wood Hammer

-Regenerator
Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie wycofany z walki uleczy mu się 1/3 HP.
-Rivalry
Jest to zdolność, która zwiększa siłę ataków Pokemon o 25 %, jeśli oba te pokemony są tej samej płci.
-Rock Head
To zdolność, która zapobiega uszkodzeniu Pokemona z wyjątkiem Struggle.
-Rough Skin
Jeśli Pokemon zostanie uderzony atakiem kontaktowym Pokemon przeciwnika traci 1/16 HP.
-Run Away
Pokemon z tą umiejętnością zawsze może uciec z walki z dzikim Pokemonem.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2016, 16:43 przez QuietMax, łącznie zmieniany 6 razy
Lider Sali Steel od 19.04.2016r. do 04.05.2016r.

QuietMax  

 
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2016, 19:52



Postautor: Qolem » 12 kwie 2016, 22:56

Całkiem nieźle, ale wprowadzę ci kilka poprawek jeśli nie masz nic przeciwko :D Jestem zdumiony że udało ci się to tak ładnie przestawić, ale nie wszystko jest dokładnie :P

-Aftermath
Kiedy Pokemon zostaje pokonany za pomocą ataku fizycznego (kontaktowego, EQ nie zadziała, ale Bullet Punch już tak) jego przeciwnik traci 1/4 maksymalnego HP.

-Contrary
Atak który powinien zmniejszać daną statystykę zwiększa ją. ( i vice versa, powienien zwiększać (Swords Dance), to obniży

-Defiant
To zdolność, która zwięszka Atak pokemona o 2x kiedy ma 50% lub mniej HP.
Ta abilitka sprawia że zwiększa atak Pokemona x2 kiedy jego dowolna statystyka zostanie obniżona :P

Reszta póki co ideolo
Obrazek
Helper od 17.10.2015 do 17.11.2015
Moderator od 17.11.2015 do 12.10.2016
Opiekun Pałacu od 10.07.2015 do 03.09.2015
Lider Sali Grass od 03.09.2015 do 10.12.2015

Qolem  

Awatar użytkownika
 
Posty: 2541
Rejestracja: 25 lis 2014, 21:34
Lokalizacja: Odnowiona Wyspa Battle Frontier



Postautor: SQUR » 27 lip 2016, 23:02

Jeszcze proponuje jedną zmianę w poradniku. Ability Prankster zwiększa priorytet ataku o 1, a nie powoduje, że atak będzie pierwszy. Oznacza to, że atak typu status od pokemona z tą umiejętnością, nie będzie pierwszy jeżeli:

1. Przeciwnik ma stat speed większy od pokemona z prankster oraz również użyje ruchu o priorytecie +1 np. Bullet Punch, Aqua Jet, itp.
2. Jeżeli przeciwnik również ma pokemona z tą umiejętnością oraz ma wyższy stat speed.
3. Jeżeli przeciwnik użyje ataku z priorytetem +2 np. Extremespeed.
Obrazek

SQUR  

Awatar użytkownika
 
Posty: 163
Rejestracja: 10 lip 2016, 14:16



Postautor: Borys55 » 23 paź 2016, 18:18

Podbije to, i proponowałbym o przeniesienie tego do poradników, bo jest ciekawe :)
Obrazek
Opiekun Pałacu od 17.10.2016r. do 23.11.2016
Właściciel Domu od 12.12.2016 do 25.01.2017
Lider Sali Normal od 13.03.2017r.

Borys55  

Awatar użytkownika
 
Posty: 303
Rejestracja: 07 gru 2014, 15:54
Lokalizacja: warp pc3



Postautor: Qolem » 23 paź 2016, 19:32

Przeniesione :)
Obrazek
Helper od 17.10.2015 do 17.11.2015
Moderator od 17.11.2015 do 12.10.2016
Opiekun Pałacu od 10.07.2015 do 03.09.2015
Lider Sali Grass od 03.09.2015 do 10.12.2015

Qolem  

Awatar użytkownika
 
Posty: 2541
Rejestracja: 25 lis 2014, 21:34
Lokalizacja: Odnowiona Wyspa Battle Frontier



Wróć do PORADNIKI

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość